Ciekawą opcją pozycjonowania strony www są wpisy do katalogów firmowych. Jednak nie każdy katalog nada się do publikacji opisu firmy czy będzie dla niej odpowiedni. Jak wybrać skuteczny katalog firmowy, aby pomógł nam wy pozycjonować witrynę? Na jakie aspekty zwracać uwagę i czego unikać?

Dobre wpisy do katalogów firmowych muszą być unikatowe. Jeśli publikujesz wpisy w wielu różnych miejscach, zadbaj, aby każdy z nich był inny. Opisy możesz przygotować sam, jednak ciekawszy efekt uzyskasz, jeśli zatrudnisz do tego copywritera, który stworzy wpisy do katalogów firmowych za Ciebie. W tekście powinny zostać umieszczone podstawowe informacje o działalności firmy, jej dane teleadresowe oraz odnośniki – do strony głównej oraz mediów społecznościowych.

Warto wiedzieć, że każdy katalog firmowy rządzi się swoimi prawami. Darmowe wpisy do katalogów firmowych będą wymagały linku zwrotnego, płatne mogą mieć podejrzany system płatności lub zbyt wysoką cenę za wpis. Zanim wybierzesz miejsce do publikacji opisu, przejrzyj dokładnie serwis, firmy które zdecydowały się umieścić tam swoją wizytówkę, zbadaj jego Page Rank oraz dowiedz się, czy katalog firmowy ma swojego moderatora.