Projektowanie stron internetowych to nie tylko niezwykle przydatne działanie, lecz również ogromnie pasjonujące zadanie. Kreując strony www, trzeba łączyć bowiem kilka aspektów, z których każdy ma fundamentalne znaczenie dla końcowego odbioru witryny. Od czego więc zacząć cały proces projektowania? Na początku zawsze trzeba rozpocząć od określenia roli, jaką dana strona internetowa ma spełniać. Zupełnie inaczej powinna przecież wyglądać witryna dla państwowego urzędu, a inaczej prywatny blog. Różnica będzie występować nie tylko w ogólnym układzie, ale również w zastosowanej szacie graficznej oraz innych elementach. Bez względu jednak na to, czy profesjonalista tworzy blogi, czy też firmowe strony to zawsze powinien przyłożyć się do tego w stu procentach. Nie wolno też absolutnie pomijać tutaj stron produktowych typu landing page. O tym czym charakteryzuje się taka strona lądowania, przeczytać można w oddzielnych opracowaniach, zatem nie będziemy się tym teraz szczegółowo zajmować. Podsumowaniem tego działu może być jednak stwierdzenie, że bez względu na typ tworzonej strony www trzeba wykazać się odpowiednim podejściem. Techniczne tworzenie stron poprzedzone musi być też określeniem grupy odbiorców. Poniekąd ten punkt wynikać będzie rzecz jasna z samej charakterystyki witryny, lecz i tak warto do niego podejść osobno. Profesjonalni marketingowcy mówią tu o tworzeniu person. Warto jednak mieć zawsze świadomość tego, że oddziaływanie na użytkownika odbywa się zawsze na wielu płaszczyznach, zatem wszystko musi być idealnie dobrane. Pewną ciekawostką może być też fakt, że webmasterzy często stosują w swojej pracy zwykłą kartkę i ołówek. Może być to dla wielu pewną niespodzianką, gdyż wydawać by się mogło, że przy tak nowoczesnych technologiach te tradycyjne metody nie będą już potrzebne. Tymczasem jak pokazuje praktyka, rozrysowanie struktury strony na kartce papieru pozwoli dużo łatwiej i szybciej przenieść później naszą wizję na przykład do edytora html. Oczywiście na każdym etapie musimy też mieć, gdzieś z tyłu głowy pozycjonowanie i wszystko, co się z SEO łączy. Absolutnie niedopuszczalne w dzisiejszych czasach jest to, aby strona nie była responsywna lub też niedostosowana do urządzeń mobilnych. Na samym końcu nie zapominajmy też o testowaniu. Jest to niezwykle istotny etap, gdyż pozwoli, chociażby na wyłapanie ewentualnych błędów i wprowadzenie niezbędnych poprawek jeszcze zanim pokażemy naszą stronę internetową światu. I chociaż wszystkie podstrony są istotne, to szczególną uwagę przywiązujmy do projektowania tej głównej. To przecież na niej „lądują” wszyscy klienci i pełni ona swego rodzaju wizytówkę twórcy oraz właściciela witryny.