E-commerce rośnie z roku na rok, a wraz z nim także konkurencja na tym rynku. Przedsiębiorcy coraz chętniej otwierają w sieci nowe biznesy i trend ten będzie jeszcze mocniej przybierał na sile. Powód jest prozaiczny – bardzo niskie koszty prowadzenia własnej działalności oraz ogromne zyski i możliwości dalszego rozwoju, spowodowane ogromnym i chłonnym rynkiem zbytu. Przedsiębiorcy nie muszą zatrudniać pracowników do stacjonarnej obsługi klienta i wynajmować kosztownych lokali, muszą jednak walczyć z konkurencją. Zawsze warto zająć się pozycjonowaniem sklepu. Proces ten mimo dość egzotycznej nazwy jest jednym z najpopularniejszych w sieci i może zupełnie zmienić sposób prowadzenia działalności.
Czy warto się zająć pozycjonowaniem sklepu?
Pozycjonowaniem sklepu warto się zająć na każdym etapie prowadzenia działalności, największą efektywność osiągniemy jednak wtedy, gdy proces ten zaczniemy realizować jeszcze przed właściwym opublikowaniem witryny. Pozycjonowanie polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google, które dla większości internautów jest podstawowym sposobem przeszukiwania całej sieci internetowej. Warto się w niej znaleźć jak najwyżej, gdyż internauci znajdują z reguły odpowiedź na swoje pytanie już na pierwszej podstronie listingu SERP (Search Engine Results Page).
Pozycjonowaniem sklepu można zmienić bardzo wiele
Proces pozycjonowania daje wiele bardzo istotnych zalet z punktu widzenia przedsiębiorcy, dlatego jego przeprowadzenie jest w zasadzie niezbędne na każdym etapie. Wśród atutów warto wyróżnić:
- większe dochody wynikające z wyższej pozycji w Google;
- duży napływ nowych klientów;
- lepsze parametry zachowań użytkowników na stronie (czas przebywania na witrynie, liczba otwartych stron na sesję czy współczynnik odrzuceń);
- większe zaufanie ze strony internauty;
- znacznie lepsze możliwości dalszego rozwoju.
To wszystko sprawia, że pozycjonowaniem sklepu warto się zająć w praktycznie każdej chwili, pamiętaj jednak, że przeprowadzenie całego procesu bezbłędnie wymaga od pozycjonerów ogromnej wiedzy. Proces dzieli się na trzy etapy – audyt SEO, on-site oraz off-site. Wszystkie są tak samo ważne i wszystkie należy wykonać z odpowiednio dużą starannością.
Czy pozycjonowaniem sklepu zajmują się wyłącznie agencje SEO?
Pozycjonowaniem sklepu zajmują się przede wszystkim agencje SEO, dla których jest to podstawa ich działalności. W tego typu firmie zatrudniane są wyłącznie osoby będące prawdziwymi specjalistami w wybranej dziedzinie, dzięki czemu zapewniają perfekcyjne zrealizowanie wszystkich zadań oraz ich zgodność ze sztuką. A jest na co uważać. Na pozycjonerów czyha kilkaset różnych błędów. Część z nich jest raczej kosmetyczna i nie ma wpływu na wyniki, inne mogą obniżyć skuteczność działania, a jeszcze inne – te najgorzej oceniane przez algorytm Google – mogą usunąć naszą witrynę z listingu. W efekcie wielu przedsiębiorców musi w takim przypadku założyć nową witrynę na nowej domenie i w ten sposób usunąć „blokadę” nałożoną przez algorytm.