Każdy biznes wymaga zbudowania odpowiednich relacji aby wzbudzić w kliencie zaufanie. Jeżeli klient nabył zaufania do strony internetowej z naszymi produktami to znacznie zwiększy sprzedaż oraz ruch na stronie www. Jednak budowanie zaufania w e-commerce nie wiąże się tylko z chęcią sprzedawania jak największej ilości produktów.
Zaufanie w e-commerce sprawia, że klient jest w stanie mówić o firmie. Buduje więc darmową reklamę i to najlepszą z możliwych. Klient, który przyciąga ze sobą innych klientów, jest na wagę złota. Wiele elementów wskazuje jak budować zaufanie w e-commerce. Przyjrzyjmy się jak to działa.
Psychologia mówi, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To ono będzie zamieszczone w pamięci naszych klientów. Jeżeli klient zobaczy ładną stronę internetową, ciekawe banery, mnóstwo opcji do sortowania i nowe produkty, o których myślał, to na pewno będzie wracał. Zaufanie w e-commerce zakłada, że klient jest najważniejszy. To z myślą o nim tworzy się dopasowane do potrzeb produkty ale również design strony www. Co wpływa na budowanie zaufania poprzez robienie dobrego pierwszego wrażenia?
-prędkość ładowania witryny poniżej 2 sekund,
-prostą, intuicyjną nawigację. Tutaj najlepiej jest podejrzeć jak umiejscowiony jest koszyk na większości stron internetowych i sklepów online.
-przyjazną kolorystykę i grafikę – kolorystyka i grafika budują emocje, wprawiają w nastrój, potrafią przyciągnąć klientów.
– pamiętaj o przejrzystości informacji – tylko wówczas klient czuje, że nie jest oszukiwany.
– wdrażaj najczęściej używane metody płatności.
– zatrudnij UX Designera, który będzie badał ruch aktywności na stronach internetowych.
– koniecznie miej wyeksponowany adres do korespondencji, nie tylko email.
Te kilka sposobów zwiększających zaufanie do firmy może przynieść dużo więcej klientów. Jeżeli nie masz któregoś z tych elementów to nie zwlekaj. Zobaczysz, że szybko zauważysz różnicę.
1 komentarz w temacie “Zaufanie w e-commerce”
Comments are closed.
Handel w sieci zyskał na popularności. Jest to bardzo łatwy sposób na znalezienie interesującego nas przedmiotu / usługi, gdzie możemy porównać sobie ceny od różnych dostawców. Pandemia dodatkowo wzmocniła branże e-commerce.